Jak jsem začala cvičit? | 30 DAY SHRED 💪

9.3.17

To že zkouškové je ZLO, jsme si rozebrali už v předešlých článcích. Ale mimo mého psychického a fyzického vyčerpání mi přineslo i nemilé 4 kila navíc. Ono si řeknete, 4 kila, to přece ještě nic není, jenže si to zkuste přestavit jinak - 4 kila to je jako by jste si dali na záda batoh se 4 kilovými pytlíky mouky a to už se teda pronese a podle mě to jen tak neschováte.



Tak jsem si řekla, že takhle teda NE. Přece jen to nebylo moje poslední zkouškové v životě, takže kdyby to tímhle tempem šlo pořád dále a já každé zkouškové přibrala 4 kila, jak bych asi za chvíli vypadala? Navíc ani přes semestr jsem neměla nějakou extra životosprávu - polívku do hrnečku a tak a navíc jsem hrozně málo pila. Třeba jen 0,5 - 0.7 litru denně. Někdy vám to ani nepřijde, ale je to vážně málo.

A tak jsem si v neděli 5. února řekla dost a od pondělí jsem najela na nový režim. Začala jsem snídat, svačit, obědvat, svačit a pak večeřet a to vše pokud možno nějak zdravě/dietně. Takže jsem si třeba koupila jogurty Milko 0% tuku místo mého oblíbeného Choceňského jogurtu, zapojila dopoledne více ovoce a odpoledne a večer více zeleniny (což je teď v zimě, když je všechna zelenina drahá celkem problém).



Taky jsem začala více pít. Dala jsem si cíl vypít každý den alespoň 2 litry čisté vody, s tím že do toho počítám i ty dvě deci zeleného čaje, který každé ráno piju. Stáhla jsem si dokonce i aplikaci, která mi jednak co hodinu a půl připomíná, že se mám jít napít a jednak si tam můžete zapisovat kolik jste toho už za den vypili a vede vám takovou vaši osobní měsíční statistiku. Takových aplikací je více ale já používám tuto a jsem spokojená-> KLIK

Pití více vody se na vás projeví okamžitě. Nejdříve sice hlavně častějším chozením na WC, ale po cca týdnu si tělo zvykne a chodíte už tak nějak normálně a ne co půl hodiny. Navíc se vám pročistí pleť, ledviny, nemáte tak suché rty a vlastně to pozitivně působí na celý organismus, co si budeme povídat. Po třech týdnech bych řekla, že jsem viděla i posun v mé celulitidě, která už není tak moc viditelná na první pohled, ale spíše jen když "zatnu".

No a pak už zbývalo jen přidat nějaký pohyb. Řekněme si to upřímně, moje fyzická kondice byla téměř nulová, takže jsem nemohla začít s něčím moc hardcore, aby mě to hned neodradilo. Tak jsem se rozhodla na klasiku pro Jillian Michaels 30 day Shred. Už jsem 30 day Shred kdysi párkrát začala cvičit, ale vydrželo mi to vždy maximálně 5 dní. Ale tentokrát jsem byla vážně odhodlaná, takže jsem se nakonec dostala přes první druhý i třetí level.
------
Level 1
Nebudu vám nic nalhávat, co se bolesti po cvičení týče, byl tenhle level nesporně nejhorší. Tím, že začínáte od nuly a vaše tělo není zvyklé na pohyb a pravidelnou zátěž, tak prvních 4-5 dní umíráte. Mě například díky častému skákání hrozně bolely lýtka. Jsem ani netušila že můžou lýtka tak moc bolet a opravdu jsem chodila velmi vtipně. Ale po tom pátém dnu začala bolest postupně odeznívat, a pak už jsem s ní v žádném dalším levelu neměla problém
Už u tohohle levelu se začnete cítit lépe, protože máte pocit, že pro své tělo konečně něco děláte a je to právě ten první krok, který musíte udělat pokud chcete něco změnit. A když se dostanete přes ty bolestivé začátky, máte jednu bitku ve vaší válce vyhranou. Navíc se vám cvičení zdá pořád lehčí a lehčí, udýcháte ho snadněji, vydržíte více opakování, přestanete si muset dělat pauzy a celkově se vaše kondice za těch prvních 10 dní zlepší.
 Cvičila jsem ho opravdu v kuse podle youtube akorát devátý den jsem si ho dala 2x za sebou, protože jsem další den šla na krev a ten den jsem tedy necvičila.
---
Level 2
Jenže když už se cítíte jistí v levelu 1 přijde najednou level 2. U toho jsem se teda vždycky pořádně zapotila a bylo to teda něco hlavně i na mé slabé ruce, jelikož level 2 obsahuje hodně cviků, které se provádějí v takzvané plank pozici, takže jste pořád ve vzporu na rukou a různě u toho hopskáte nebo vykopáváte nohama. Takže ano - pot ze mě i po těch cca 25 minutách cvičení, lil jako z krávy.
U levelu 2 jsem si začala u více všímat nejen pocitových ale i vizuálních změn na těle. Vidíte, že vám splasklo břicho, že máte pevnější nohy, uděláte více kliků a tak podobně.
U levelu 2 jsem měla jen jeden den pauzu, protože jsem ten den byla dopoledne lyžovat na 3 hoďky a odpoledne jsem byla a si na 10 km dlouhé procházce na rozhlednu = do kopce, takže bych to asi už vážně nedala.
---
Level 3
Když jsem si na ulož.to stáhla level 3 a projela si zhruba co tam je, zjistila jsem, že taková sranda to zas asi nebude. Přece jen kliky a dřepy s výskokem nejsou mí favorité. Ale i tak jsem šla do toho.
Tento level byl více takový posilovací oproti levelu 2, je tam více cviků na nohy a i více na břicho. Takže jako zapotila jsem se, i když častěji se stávalo, že se mi klepaly nohy, tím jak s nimi pořád něco děláte. Řekla bych, že spíše než spalovat má už za úkol tvarovat. Ale i tak mi přišel lehčí než level 2, ale to bude asi spíše mým problémem udýchat cokoliv tak rychlého jako byl level 2.
Jinak jsem vynechala pouze jeden den, protože jsem ten den nebyla skoro doma a navíc mě večer tak bolela pata, že jsem si neuměla představit, že bych s tím ještě cvičila. Takže se mi cvičení o den protáhlo, ale tak to nevadí, hlavní je že můžu s hrdostí říct, že jsem odcvičila celý 30 DAY SHRED!
------
A výsledek? Celkově mi to zpevnilo postavu a určitě i ubralo někde nějaký ten centimetr, Bohužel jsem udělala tu chybu, že jsem se na začátku nezměřila, protože vždy když jsem to do teď udělala, tak mi cvičení nevydrželo. Tak jsem to asi nechtěla zakřiknout (nebo jsem prostě byla líná? nebo jsem nevěřila že to vydržím?), kdo ví.



Co se váhy týče... zvážila jsem se po týdnu cvičení a překvapivě - nic se nestalo. Pak jsem se zvážila po třech týdnech cvičení a už jsem vážila místo 56ti kilo jen 54,3 kg. Jako není to žádný wow úbytek, ale o váze by to přece není a měli by jste se na ní dívat co nejméně, protože výsledky jdou spíše než na váze vidět hlavně na postavě. I když jsem se nezměřila, tak jsem si udělala fotku před a po, ale ty vám sem bohužel nedám, jelikož nějak nemám v plánu se tu vystavovat, ale neskutečně mě to motivuje -> vidět tu změnu, když si ty fotky dáte vedle sebe.

Jinak pocitově se cítím mnohem lépe. Jsem mnohem více fresh a přijde mi, že mám i více energie. To samozřejmě připisuji jak stravě tak cvičení. Navíc jsem zjistila, že když cvičím, tak nemyslím na nic co mě štve, trápí nebo mrzí, ale soustředím se jednoduše na sebe a úplně mozek vypnu, takže je to velmi příjemný relax u kterého pro sebe ještě něco navíc děláte



Jenže teď vyvstává otázka, co cvičit dále? Chtěla bych postupně začít cvičit podle Kayly Itsines, jen si ještě nepřipadám na takové úrovni, abych s ní začala, tak možná si nějaké cvičení vymyslím nebo najdu na youtube. Nemáte nějaké, které by jste mi doporučili?

Jinak bych (až se trochu oteplí a přestane být bahnito v lese - což už se blíží) chtěla začít chodit běhat. Vím, že teď toho moc neudýchám, ale taky už vím, že to chce čas a že ten postupný progres prostě jednou přijde. 



Ono je celkově velmi důležité si uvědomit, že změna nepřijde ani za měsíc ani za dva a možná ani za tři, a že pokud se sebou OPRAVDU chcete něco udělat chce to trpělivost a mnohem více času, minimálně půl ideálně rok a více času práce, kterou pak musíte udržovat. Jenže když jednou začnete vidět výsledky, namotivuje vás to ještě více a věřte mi, že ta motivace má velkou šanci vám vydržet. Důležité je to nevzdat.

Neříkám, že jsem za tu dobu jedla jen striktně zdravě nebo pila jen vodu. Někdy jsem si dala i koláč, brambůrky večer k filmu, tučné smradlavé sýry a víno. Jenže to k tomu taky prostě patří. Nemůžete jet na 100% jinak by jste se z toho zbláznili. Ono těch 90% bohatě stačí a těch 10% si na takové prasárničky můžete nechat. jen to nesmí sklouznout k tomu aby prasárničky předehnaly zdravé jídlo.

fitness, motivation, and workout image

A hlavní věta, kterou se řídím?

"Nedošla jsem takhle daleko, abych došla JEN takhle daleko!"

Nepotřebujete nový rok, aby jste se sebou začali něco dělat. Můžete začít hned. Ten čas si opravdu najdete, je potřeba jen chtít! A první výsledky za 3 týdny? Připadalo mi to jako věčnost, když to vyslovím, ale ve skutečnosti to uteklo ani nevím jak!

Tak hodně štěstí a pevné nervy!

P.S. Do léta je ještě spoustu času, není pozdě začít!
P.P.S. Ono vlastně není nikdy pozdě začít.
P.P.P.S. Tak šup! když jsem se dokopala já, musí to zvládnout každý!

You Might Also Like

14 komentářů

  1. Skvelý motivačný článok! :) ja cvičím už nejaký ten piatok, asi rok :) a snažím sa najmenej 3 x do týždňa. A moja postava sa úúplne zmenila :) a máš úplnu pravdu v tom, že je lepšie mať progres pomalý, ako žiaden :) Držíím ti palce! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvelé, držím ti naďalej palce :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem se ještě nepřesvědčila.. vždycky mě tyhle články nakopnou, ale pak se na to stejně vykašlu. Váhu nemám a pocitě se cítím stejně, ať jím ja kchci, tak to je taky prdlačky motivace :D Držím ti palce!

    OdpovědětVymazat
  4. Moc dobré, máš i takový zdravý a rozumný způsob ke změně, žádný drastický diety a bláznivé cvičení :) Jak píšeš, nejvíc dělá jídlo, mnohem víc, než si myslíme a pohyb. Jídlo ve smyslu pravidelná, různorodá strava, ovoce dopo, zelenina odpo, pít, hodně důležité, třeba ten zelená čaj, bylinný čaje, voda samotná nebo s citronem, s chia semínkama a ten pohyb, aby bavil. Je nesmysl cvičit to, co nás nebaví. Podle mě je i fajn kombinovat cvičení - např. workouty s běháním/bruslemi, jógou, nebo cokoliv jiným, chodit pěšky, když to jde, to taky dělá hodně. Ono nám to tělo vrátí :)

    OdpovědětVymazat
  5. klobuk dolu, ja stále bojujem sama so sebou, začala som doma trochu cvičiť, potom ma všetká tá práca, unava a stres zmohli tak že nerobím nič..a dobre viem že by sa par minut našlo, ..bojujem so svojou lenivosťou, a je to fakt bieda :/

    OdpovědětVymazat
  6. teda opravdu jsi mě motivovala! :) Začnu také a tobě moc držím palce!

    OdpovědětVymazat
  7. Já začala před 5 týdny cvičit Kaylu Itsines a k tomu se snažím cvičit ještě další věci a sama jsme překvapená, že jsme u toho vůbec vydržela. Větší problém mám však s jídlem a i když se snažím jíst zdravě, tak jsou dny mi to prostě někde:) A k tomu mám problém do sebe dostat aspoň 2 litry vody. Přijde mi, že mi pak celý den žbluňká v břiše.

    Jillien jsem se snažila cvičit několikrát, ale já tu ženskou úplně nesnáším!:D

    A konečně jsme dnes přítelem udělali mrkvové hranolky na které jsi tu měla recept a byly výborné! Přítel sice ohrnoval na začátku nos, že něco takového jíst nebude a že nemusím vyzkoušet všechno, co si přečtu někde na blogu, ale pak je do sebe naládoval takovou rychlostí až jsem se musela smát:))

    A přeji spoustu odhodlání k dalšímu cvičení!:)

    OdpovědětVymazat
  8. Skvelý článok, opäť, ako vždy. :))
    Veľmi rada si prečítam každý tvoj nový príspevok, čím ďalej tým zaujímavejšie články.:)

    Môj BLOG-KLIK¦

    OdpovědětVymazat
  9. Páni, tak to jsi úžasná, že jsi se takto hecla a dokázala jsi pro sebe něco udělat! :) Jsi pro mě opět další motivací, že to opravdu jde :D 30 day Shred jsem začala cvičit už několikrát, ale nikdy mi to nijak dlouho nevydrželo, do druhýho levelu jsem se ještě nikdy nepodívala. Teď jsem měla v plánu to zkusit znovu, objevilo se ve mně odhodlání a cítím, že by to tentokrát mohlo klapnout, jen (a teď to opravdu není výmluva) mám už přes měsíc problém se zuby a úplně si nedokážu představit, že bych nějak pravidelně poskakovala, asi bych se z těch otřesů zbláznila bolestí.. každopádně za dva týdny jdu znovu k zubařce (a snad i na hodně dlouhou dobu naposled), tak doufám, že pak snad už budu moc začít :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  10. 30 denní výzva mi hrozně moc pomohla a do léta určitě s cvičením nepřestanu !! Držím pěsti i Tobě, na těch fotkách pak budeme rovnou fitness modelky :P :D

    OdpovědětVymazat
  11. Super článek! Jillian jsem také cvičila, teda snažila se cvičit, ale zvládla jsem to pouze do konce 2. levelu. Jinak co bych ti doporučila je Blogilates. Má měsíční kalendáře a každý den je zaměřený na jinou část těla a ty výsledky jsou opravdu super! Casey je strašně milá a věř mi, že si jí zamiluješ! ♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  12. Já se snažím minimálně 3x týdně sportovat :)

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Jako já tě v tomhle úplně obdivuju! Protože já a cvičení, to vždy skončí ještě než to začne, bohužel. Jsem zvědavá jak dlouho mi teď vydrží to běhání, ale minimálně do Night runu to určitě potrvá. :) Jinak jsem zvědavá jak bude tvé cvičení postupovat dál a budu se těšit na další články na toto téma. ;)

    EnthusiasTer

    OdpovědětVymazat
  14. Vždycky je nejtěžší začít,pak to jde (skoro:) samo...
    http://lifestyle-by-mag.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas a okomentovali tento příspěvek:)